Ředitel školy
V červnu letošního roku proběhlo konkurzní řízení na obsazení vedoucího pracovního místa ředitele/ředitelky školské právnické osoby: Svazková základní škola LOŠBATES. Tento konkurz vyhrál a na základě doporučení konkurzní komise byl Sněmem delegátů LOŠBATES jmenován ředitel školy. Dovolte, abychom vám krátce představili PhDr. Václava Trojana, Ph.D., který od 1. 8. 2024 nastoupil na pracovní pozici jednající osoby jménem dosud neexistující právnické osoby Svazkové základní školy LOŠBATES. Ředitelem školy se stane následně ke dni zápisu naší nové Svazkové základní školy LOŠBATES do rejstříku škol.
Rozsáhlý rozhovor s novým ředitelem školy naleznete ZDE.
PhDr. Václav Trojan, Ph.D.
Svoji cestu vzdělávacím prostorem začal od píky. První učitelské místo našel v krásném vinařském kraji pod Pálavou, odkud přešel na speciální školu do Brna, na obou školách učil převážně český jazyk a literaturu. Svoje vlastní představy o vzdělávání žáků začal naplňovat v rodném Brně, kde v roce 1992 založil Gymnázium INTEGRA Brno. Zde učil zejména svůj dějepis a byl jeho ředitelem téměř dvacet let. Během té doby vystudoval ještě školský management, začal spolupracovat s Centrem školského managementu PedF UK a v jeho čele stál skoro deset let.
Věnuje se nejen ředitelkám a ředitelům škol a jejich zástupcům, ale prakticky všem skupinám pedagogických pracovníků hlavně v oblasti pedagogického vedení a školního vzdělávacího programu. V poslední době se navíc zabýval vztahem mezi řediteli škol a jejich zřizovateli a úlohou vzdělávání v rozvoji regionů, stejně jako práci s celými týmy základních škol. Na podzim roku 2020 založil Ředitelskou akademii.
Na svém kontě má množství knih, článků, seminářů i konferencí.
Jeho koncepce rozvoje nové Svazkové základní školy LOŠBATES je postavena na třech základních stavebních kamenech.
První základní kámen školu pevně ukotvuje do konkrétního regionu, který je prvním důležitým místem pro kultivaci a rozvoj žáků i budování a posilování vztahu k místu jejich života. Ve škole se budou setkávat žáci z nejbližšího okolí školy, proto je akcentováno teritoriální hledisko posilující příslušnost k obcím svazku.
Druhým základním kamenem jsou srozumitelně formulované základní myšlenky, principy, zásady a pravidla provázející žáky na cestě za poznáváním světa v období docházky do základní školy. Škola bude vytvářet kultivovaný kontext kvalitního autentického vzdělávání.
Třetím základním kamenem je společenství podporujících lidí. Jednak všech zaměstnanců, kteří sdílejí společně definovanou vizi základní školy a svou prací maximálně přispívají k jejímu naplňování, a dále komunikujících spolupracujících rodičů, podporujících zřizovatelů i ostatních lidí z jednotlivých obcí svazku. Komunita lidí, kterým na sobě vzájemně záleží, vědí o sobě a znají svoje potřeby.
Více: www.vaclavtrojan.cz